Технический английский Для руководителей проектов Как это работает Форум

Поиск по слову: service

WebSphere, business analyst

For the business analyst, WebSphere Business Modeler v6 allows business analysts to define, simulate, and design key performance indicators for a process solution using the BPM paradigm. This model lacks the implementation detail to be immediately executable, but it can be imported directly as a set of skeleton service components into WebSphere Integration Developer (WID), IBM’s new SOA design tool for IT.

There shoul be flash .mp3 player



Nomenclature, SOA

What the BPM community calls a business process is only one style of integration based on SOA. In fact, within the SOA community the BPM style could even be described as a special case. At SOA conferences, for instance, you may hear discussion of BPEL but rarely discussion of business processes.

It’s more than simply a question of nomenclature. While a business analyst envisions an end-to-end process as a single hierarchical entity, with a well-defined beginning and end and well-defined overall state, an IT architect typically views the SOA solution embodying that process as a collection of service-oriented components that invoke each other in a peer-to-peer arrangement. When most IT architects think of SOA, they are not thinking about business processes, but more generally how to build reusable service components and assemble them into composite applications.

There shoul be flash .mp3 player



Ochestration engines

The SOA is a revolution in application development. The middleware hides the implementation differences between existing (and new) systems and allows new applications to be composed by orchestration, i.e., invoking their services in the proper sequence. The term “composed” is important. These composite applications are not written from scratch, but assembled, from reusable units, i.e., services.

BPEL is the language defining that composition. BPEL-based orchestration engines rely on many of the native capabilities of J2EE and .Net application servers and their associated middleware stacks. So it should be no surprise that IBM, Microsoft, Oracle, and SAP are behind BPEL and service orchestration in a big way.

There shoul be flash .mp3 player



BPEL, WSDL, orch engine

So what are SOA, BPEL, and service orchestration “really” about? At this point in their evolutionary cycle, they are really about enabling developers to build all types of applications faster and with less coding. Also, unlike the traditional gargantuan rip-and-replace style of IT system development, SOA lets companies use what they already have. Even though they might be self-contained monoliths differing in platform, API language, and data models, existing systems can be decomposed, using new SOA middleware, into discrete functions that are thereby exposed as services for orchestration into new composite applications. Typically a middleware component called an integration adapter “wraps” the existing system and presents a new, standards-based interface (called WSDL) to the orchestration design tool. In BPEL, the orchestration engine (in BPMS we call it the process engine) executes functions on these systems by invoking the WSDL interface.

There shoul be flash .mp3 player



BPEL, endpoint

BPEL has no concept of human participants identified by role, group, or even user name. In BPEL, process activities are assigned to service endpoints, which resolve to URLs. There is not a separate service endpoint for each role, group, and named user. Instead there is a single endpoint for a task management service – external to the process model – that routes the task to the appropriate user or queue. Again, all BPEL-based BPMS tools provide some sort of task management service – how could you do BPM without it? But it’s a feature tacked on, not baked into the service orchestration standard.

There shoul be flash .mp3 player



Повторение изученного

В курсе предусмотрена специальная программа повторения, которая позволяет давать гарантию, что вы не забудете то, чему научились, даже при окончании курса обучения вы не будете использовать язык активно. На занятиях через некоторые промежутки времени предусмотрено возобновление повторов изученной лексики, а дома вы повторяете слова по собственному графику, который будет создан для вас.

Общеизвестно, как быстро забываются заграничные слова. Исследования показывают, что через 9 часов индивидуум забывает 70% изученной информации. Для того чтобы такого не происходило у нас, предусмотрены специальные упражнения для повторения того, что вы выучили. Книга для учащегося построена так, чтобы наиболее и основные грамматические конструкции и новые слова повторялись не реже, чем один раз на каждых 8 страницах. Кроме этого, вы получаете индивидуальный график повторения лексики, построенный по законам "Кривой памяти Г.Эввингэуза". График самостоятельного повторения не всегда будет соответствовать графику повторения на занятиях. Это сделано нарочно, чтобы держать язык в активе в течение всего обучения.

Формирование навыков

Курс нацелен, прежде всего, на создание активных разговорных навыков. Для этого тщательно продуман метод построения урока, система упражнений и ролевых игр, моделирующих ситуации как деловом общении.

Принцип организации практики общения основан на основополагающем законе эффективного обучения - обучение в действии.

Известный лингвист Моори Ван Мент сформулировал его: "Я слышу и забываю, я вижу и запоминаю, я делаю и понимаю". Делать! В курсе предлагается большое variety of упражнений, тренирующих всевозможные навыки. В них моделируются ситуации реального общения. К примеру, специальные занятия серии "Meeting Point" помогут вам научиться находить язык в ситуациях, когда вы понимаете не совсем все слова вашего собеседника.

Преподаватель играет роль носителя, которому необходимо решить какой-то "вопрос". Вы научитесь понимать своего собеседника, смело нагнетать уточняющие вопросы, если не совсем поняли его слова, или совсем не понял, и приходить к цели, которую наметили в общении.

Намечайте цели в общении. Каждый уровень обучения разбит на несколько "этапов", которые связаны с определенными темами, важными для изучения. Лексика и грамматика, изученные в определенном "этапе", иногда повторяются, но уже в пределах новой коммуникативной темы. Постепенно для каждого блока информации формируются так называемые "групповые поля", т.е. показываются возможности использования данного материала в речи.

А система упражнений "Исследуем, где полученные данные можно применить" (Exploring the Application of the data you've gained) поможет понять, в каких ситуациях может потребоваться именно определенный конкретный багаж знаний. Тогда он перестанет "тянуть руки", становится подвижным и живым и необходимым для вас.


Английский для руководителей проектов. Тексты на английском с переводом. Английский бесплатно: аудио курсы. © 2009 p1ay.ru, mail: force©p1ay.ru. All rights reserved.