Технический английский Для руководителей проектов Как это работает Форум

Поиск по слову: development

Ochestration engines

The SOA is a revolution in application development. The middleware hides the implementation differences between existing (and new) systems and allows new applications to be composed by orchestration, i.e., invoking their services in the proper sequence. The term “composed” is important. These composite applications are not written from scratch, but assembled, from reusable units, i.e., services.

BPEL is the language defining that composition. BPEL-based orchestration engines rely on many of the native capabilities of J2EE and .Net application servers and their associated middleware stacks. So it should be no surprise that IBM, Microsoft, Oracle, and SAP are behind BPEL and service orchestration in a big way.

There shoul be flash .mp3 player



BPEL, WSDL, orch engine

So what are SOA, BPEL, and service orchestration “really” about? At this point in their evolutionary cycle, they are really about enabling developers to build all types of applications faster and with less coding. Also, unlike the traditional gargantuan rip-and-replace style of IT system development, SOA lets companies use what they already have. Even though they might be self-contained monoliths differing in platform, API language, and data models, existing systems can be decomposed, using new SOA middleware, into discrete functions that are thereby exposed as services for orchestration into new composite applications. Typically a middleware component called an integration adapter “wraps” the existing system and presents a new, standards-based interface (called WSDL) to the orchestration design tool. In BPEL, the orchestration engine (in BPMS we call it the process engine) executes functions on these systems by invoking the WSDL interface.

There shoul be flash .mp3 player



Replication, blueprint

Collaborative development is another major differentiator in BPMS: Both design and runtime collaboration tools are provided that really set this product apart from its competitors. A process modeled in the BPMS engine can be saved and accessed by a business analyst or developer in the modelling environment — the Teamworks user will have access to all of the components of the process (through import). A business analyst in the Teamworks environment can modify the process and publish it back to the Blueprint environment and user. Multiple business users may edit a model in Blueprint at the same time, and changes replicate in real time across all the users’ browsers.

There shoul be flash .mp3 player




Technological changes

The development of the design criteria and the technical elements of the project should be handled with the utmost care. The design standards selected affect both the difficulty of construction and the operating characteristics of the plant. Maintainability and reliability should be critical factors in determining the project’s operating characteristics. Many studies have shown that technical problems have a huge impact on the likelihood of project overrun4: Thorough risk analysis is therefore essential. The rate of technological change in all relevant systems and subsystems should be examined; technology must be tested before being designed into production (as opposed to prototype) projects; design changes should be kept to an absolute minimum.

There shoul be flash .mp3 player




UML & modelling spaces

To start with, no large project should be attempted without sufficient knowledge and some experience of both the UML techniques and iterative and incremental software development processes. Therefore, a large project should not start as a large project itself. A large project can verge on the definition of a program that can be made up of multiple projects. The difference, though, between such multiple projects and a very large project is the relatively cohesive nature of the large project. Large projects use the UML in both its depth and breadth. This means large projects get to use all diagramming and documentation techniques of the UML within all three modeling spaces.

There shoul be flash .mp3 player



Повторение изученного

В курсе предусмотрена специальная программа повторения, которая позволяет давать гарантию, что вы не забудете то, чему научились, даже при окончании курса обучения вы не будете использовать язык активно. На занятиях через некоторые промежутки времени предусмотрено возобновление повторов изученной лексики, а дома вы повторяете слова по собственному графику, который будет создан для вас.

Общеизвестно, как быстро забываются заграничные слова. Исследования показывают, что через 9 часов индивидуум забывает 70% изученной информации. Для того чтобы такого не происходило у нас, предусмотрены специальные упражнения для повторения того, что вы выучили. Книга для учащегося построена так, чтобы наиболее и основные грамматические конструкции и новые слова повторялись не реже, чем один раз на каждых 8 страницах. Кроме этого, вы получаете индивидуальный график повторения лексики, построенный по законам "Кривой памяти Г.Эввингэуза". График самостоятельного повторения не всегда будет соответствовать графику повторения на занятиях. Это сделано нарочно, чтобы держать язык в активе в течение всего обучения.

Формирование навыков

Курс нацелен, прежде всего, на создание активных разговорных навыков. Для этого тщательно продуман метод построения урока, система упражнений и ролевых игр, моделирующих ситуации как деловом общении.

Принцип организации практики общения основан на основополагающем законе эффективного обучения - обучение в действии.

Известный лингвист Моори Ван Мент сформулировал его: "Я слышу и забываю, я вижу и запоминаю, я делаю и понимаю". Делать! В курсе предлагается большое variety of упражнений, тренирующих всевозможные навыки. В них моделируются ситуации реального общения. К примеру, специальные занятия серии "Meeting Point" помогут вам научиться находить язык в ситуациях, когда вы понимаете не совсем все слова вашего собеседника.

Преподаватель играет роль носителя, которому необходимо решить какой-то "вопрос". Вы научитесь понимать своего собеседника, смело нагнетать уточняющие вопросы, если не совсем поняли его слова, или совсем не понял, и приходить к цели, которую наметили в общении.

Намечайте цели в общении. Каждый уровень обучения разбит на несколько "этапов", которые связаны с определенными темами, важными для изучения. Лексика и грамматика, изученные в определенном "этапе", иногда повторяются, но уже в пределах новой коммуникативной темы. Постепенно для каждого блока информации формируются так называемые "групповые поля", т.е. показываются возможности использования данного материала в речи.

А система упражнений "Исследуем, где полученные данные можно применить" (Exploring the Application of the data you've gained) поможет понять, в каких ситуациях может потребоваться именно определенный конкретный багаж знаний. Тогда он перестанет "тянуть руки", становится подвижным и живым и необходимым для вас.


Английский для руководителей проектов. Тексты на английском с переводом. Английский бесплатно: аудио курсы. © 2009 p1ay.ru, mail: force©p1ay.ru. All rights reserved.